RIMAS PUBLISHING ANNOUNCES STRATEGIC PARTNERSHIP WITH MUSO.AI TO PROVIDE NEXT-GENERATION TRANSPARENCY TO THEIR CLIENTS

SAN JUAN, P.R. (September 6, 2023) – Rimas Publishing, the award-winning independent publisher, has taken a bold stride towards enhancing industry transparency by inking a strategic partnership with Muso.AI, the global leader in music metadata. This transformative new deal is poised to elevate Rimas Publishing’s already best-in-class services and sets a new standard for next-generation transparency that directly benefits their clients.

The cornerstone of this partnership lies in the persona views of Muso.AI’s 24-hour analytics, which departs from the conventional focus on tracks and albums. Instead, Muso.AI’s service is centered around businesses, catalogs, and individual profiles. This new comprehensive approach allows Rimas Publishing to market their songwriters and producers, acquire new catalogs, effectively find new unpublished songwriters, and delve into many other innovative possibilities.

“At Rimas Publishing, we are committed to remaining at the forefront of industry technological advancements, continuously seeking to provide our clients with the highest caliber of services. This strategic alliance represents a pivotal step in our growth journey, ensuring our position as one of the leading publishers in the industry,” said Emilio Morales, Rimas Publishing Managing Director.

“Our collaboration is a driving force propelling our entry into the Latin market, seamlessly aligning with our business suite debut and reaffirming the Muso.AI’s value. The inclusion of Rimas Publishing in the Muso.AI Family exhilarates us, as their engagement and insights will fuel the ongoing enhancement of our business platform to cater to their specific needs,” Aaron Kaufman, Muso.AI’s President & co-founder.

One of Muso.AI’s unique features is its focus on highlighting credits, analytics, and achievements centered around the person. As a result, Rimas Publishing’s clients can conveniently monitor daily activity by accessing their profile analytics within the Muso.AI app or website. Furthermore, the platform offers a seamless way for clients to alert their publisher about missing credits and possible derivative works where unclaimed royalties may exist, setting in motion Rimas Publishing’s workflow to hunt down the unclaimed royalties.

Additionally, Muso.AI will provide comprehensive roll-up views to Rimas Publishing across its platforms. To make things more personalized, the application has been localized and it will be available in Spanish to enhance the experience for all users.

Rimas Publishing is home to internationally acclaimed authors and producers, including Bad Bunny, Eladio Carrión, Corina Smith, Mora, Súbelo NEO, Caleb Calloway, YENSANJUAN, Lennex, and Lizzy Parra.

###

RIMAS PUBLISHING ANUNCIA ALIANZA ESTRATÉGICA CON MUSO.AI PARA OFRECER TRANSPARENCIA DE PRÓXIMA GENERACIÓN A SUS CLIENTES

SAN JUAN, P.R. (6 de septiembre de 2023) - Rimas Publishing, la galardonada editorial independiente, ha dado un gran paso hacia la mejora de la transparencia de la industria mediante la firma de una asociación estratégica con Muso.AI, el líder mundial en metadatos musicales. Este innovador acuerdo está destinado a potenciar aún más los servicios de Rimas Publishing, que ya son los mejores de su clase, y establece un nuevo estándar de transparencia de próxima generación que beneficia directamente a sus clientes.

La estrategia fundamental de esta asociación radica en las vistas personales de los análisis de 24 horas de Muso.AI, que se alejan del enfoque convencional de temas y álbumes. En su lugar, el servicio de Muso.AI se centra en empresas, catálogos y perfiles individuales. Este nuevo enfoque integral permite a Rimas Publishing comercializar a sus compositores y productores, adquirir nuevos catálogos, encontrar eficazmente nuevos compositores inéditos y ahondar en muchas otras posibilidades innovadoras.

"En Rimas Publishing, estamos comprometidos a permanecer en la vanguardia de los avances tecnológicos de la industria, buscando continuamente proporcionar a nuestros clientes el más alto calibre de servicios. Esta alianza estratégica representa un paso fundamental en nuestro camino de crecimiento, asegurando nuestra posición como uno de los editores líderes en la industria", dijo Emilio Morales, Director General de Rimas Publishing

“Nuestra colaboración es una fuerza que impulsa nuestra entrada al mercado latino, alineándose perfectamente con el debut de nuestro conjunto de herramientas empresariales (business suite) y reafirmando el valor de Muso.AI. La inclusión de Rimas Publishing en la familia Muso.AI nos entusiasma, ya que su compromiso y sus conocimientos impulsarán la mejora continua de nuestra plataforma empresarial para satisfacer sus necesidades específicas”, Aaron Kaufman, presidente y cofundador de Muso.AI.

Una de las características únicas de Muso.AI es su enfoque en destacar los créditos, análisis y logros centrados en la persona. Como resultado, los clientes de Rimas Publishing pueden supervisar cómodamente la actividad diaria accediendo a los análisis de su perfil desde la aplicación o el sitio web de Muso.AI. También, la plataforma ofrece una forma sencilla para que los clientes alerten a su editora sobre los créditos que faltan y las posibles obras derivadas donde pueden existir derechos de autor no reclamados, poniendo en marcha el flujo de trabajo de Rimas Publishing para rastrear los derechos de autor no reclamados.

Además, Muso.AI proporcionará a Rimas Publishing vistas completas de todas sus plataformas. Para hacer las cosas más personalizadas, la aplicación ha sido localizada y estará disponible en español para mejorar la experiencia de todos los usuarios.

Rimas Publishing es el hogar de autores y productores aclamados internacionalmente, como Bad Bunny, Eladio Carrión, Corina Smith, Mora, Súbelo NEO, Caleb Calloway, YENSANJUAN, Lennex y Lizzy Parra.

###

RIMAS PUBLISHING CELEBRATES ITS 2023 LATIN GRAMMYS NOMINEES

SESAC LATINA AND RIMAS PUBLISHING JOINED FORCES TO EMPOWER SONGWRITERS AND PRODUCERS WITH MUSIC 101 PUERTO RICO